Z radością prezentujemy wyniki XVI Przeglądu Kolęd i Pastorałek Zator 2025!

Zmagania kolędników oceniało jury w składzie: Joanna Trafas, Matylda Staśto-Kotuła i Stanisław Duda.

Jurorzy wysłuchali 85 prezentacji i wydali następujący werdykt”

Gr. I (kl „0”)

I miejsce: Kornelia Nikliborc (OK Gminy Tomice), Weronika Szpiegla (GOK Spytkowice), zespół KARMEL (GOK Spytkowice) „Maleńka miłość”

II miejsce: Sandra Stybak (ZSP Graboszyce)

III Miejsce: Antonina Dąbrowska (Zator),

Gr.II (kl I-III)

I miejsce: Maja Januszewska (ZSP nr 1 Osiek), Milena Tyran (SP nr 2 Osiek)

II miejsce: Franciszek Wieczorek (Radocza), Amelia Kornaś  (GOK Spytkowice)

III miejsce: Wiktoria Cichoń (ZSP Graboszyce), Franciszek Jędra (All Music)

Wyróżnienie: Nadia Nowak (Nona Art. Studio), Maja Knapik (Przeciszów), Hanna Panek (ZSO Zator), Natalia Pawłowska (All Music), Julia Dzidek (GOK Spytkowice)

I miejsce: „PRZYJACIELE” (SP nr 2 Spytkowice)

III miejsce: . TOMIVOICE (OK Gminy Tomice), EMERALD JUNIOR (GOK Spytkowice)

Gr III (kl IV-VI)

I miejsce: Sandra Michalska  (SP Malec)

II miejsce: Zuzanna Żądło (ZSP nr 1 Osiek), Milena Skrzyńska (Faktoria Dźwięku Ryczów)

III miejsce: . Julia Meus (ROK Zator), Elena Łapińska

Wyróżnienie: Daria Maślona (Ryczów), Hanna Szatkowska (Krakowskie Centrum Artystyczne), Melania Boba (Bachowice), Antonia Panek (ZSO Zator), Julia Świdergał (ZSP Graboszyce)

I miejsce: ZESPÓŁ ROK ZATOR

III miejsce: Chór ZSP Bachowice (ZSP Bachowice), EMERALD (GOK Spytkowice

 

Gr IV (kl VII -VIII)

I miejsce: Julia Muszyńska (MOKSiR Chrzanów), Damian Kornecki (Dwór Czeczów Kraków)

II miejsce: Aleksandra Bałuch (ZSP Graboszyce), Emilia Pregiel (MDK w ZSiP nr 2 Katowice)

III miejsce: Emilia Masło (SP nr 2 Wola Rędzińska), Jan Balonek (ROK Zator)

Wyróżnienie:. Kółko wokalne z Podolsza

 

 

DK Gr V ( otwarta)

I miejsce: Zuzanna Girtler (MDK w ZSiP nr 2 Katowice), . Karolina Piórkowska (Faktoria Dźwięku Ryczów)

II miejsce: Zuzanna Bednarek (MOPT Dąbrowa Górnicza), Patrycja Wojciechowska (MOPT Dąbrowa Górnicza)

III miejsce: Maciej Łakomiec (MOKSiR Chrzanów), Natalia Szatkowska (Staromiejskie CK Kraków)

Wyróżnienie:  Kinga Widłok (MDK w ZSiP nr 2 Katowice),  Julia Kopiec (MDK w ZSiP nr 2 Katowice),  Gabriela Rokowska (ROK Zator),  Marcin Byczkowski (ROK Zator)

GRAND PRIX: HARMIDER (MDK w ZSiP nr 2 Katowice)

I miejsce: SING SING (OK Gminy Tomice)

Wszystkim uczestniczkom i uczestnikom gratulujemy!

Joanna Trafas  krakowska wokalistka która sama o sobie żartuje że jest „sopranistką wielofunkcyjną”, bo dzięki elastycznej technice wokalnej wykonuje bardzo zróżnicowany repertuar, od szeroko pojętej klasyki (od XIII do XXI w.) aż po musical i jazz. Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie (2008 - dyplom z wyróżnieniem) oraz Instytutu Muzykologii UJ (2006). Na scenie debiutowała w trakcie studiów głównymi rolami w musicalach „My Fair Lady” (Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu) i „West Side Story” (Teatr Rozrywki w Chorzowie). Jako gościnna solistka Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku i Gliwickiego Teatru Muzycznego grała wiodące role w przedstawieniach operetkowych i musicalowych, jako aktorka współpracowała m.in. z krakowskim Teatrem Łaźnia Nowa. W latach 2008-2022 blisko związana z Filharmonią Krakowską jako solistka, a także jako prelegentka oraz twórczyni programów koncertowych w Dziale Edukacji. Uczestniczka licznych kursów i festiwali muzycznych w Polsce i Europie. Swój warsztat doskonaliła zarówna u poważanych specjalistów od bel canto jak i na warsztatach nowoczesnej techniki rozrywkowej. Laureatka m.in. Międzynarodowego Konkursu Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej (2004 i 2010), a także Stypendium Twórczego Miasta Krakowa na rok 2007. Nagrywa muzykę filmową i teatralną kompozytorów krakowskich. Prowadzi zajęcia wokalne w ramach Trafas Vocal Studio przy Teatrze Loch Camelot w Krakowie.

 

Matylda Staśto-Kotuła - absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie ukończyła wydział wokalno-aktorski w klasie dr Ewy Wolak. Już w pierwszych latach studiów w Akademii brała udział w licznych spektaklach i koncertach. W roku 2001 dostała się do International Bach Akademie Stuttgart, gdzie pod batutą Maestro Helmutha Rillinga zaśpiewała wiele koncertów. Jako studentka współpracowała z Operę Krakowską występując w takich spektaklach jak: L’elisir d’amore - Gaetano Donizetti (2001), Die Verschworenen - Franz Schubert (2002), Intryga i miłość - Giuseppe Verdi (2004), Bal u księcia Orłowskiego - Johann Strauss (2005). Uczestniczyła w wielu koncertach muzyki oratoryjnej. Na XIV Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Organowej i Sakralnej wykonała Vesperae Solennes de Confessore Wolfganga Amadeusza Mozarta. Od 2008 roku stale bierze udział w festiwalach m.in. Wratislavia Cantans , Misteria Paschalia , Sacrum Profanum, Warszawska Jesień, Opera Rara, Edinburg Festival, Salzburger Festspiele, Mafestival Brugge, Beethovenfest Bonn, Utrecht Early Music Festival. Uczestniczyła również w wielu kursach mistrzowskich u takich profesorów jak: Alison Pearce, Charlotte Lehmann, Jadwiga Rappe, Bernarda Fink oraz Neil Semel. Od 2011 roku stale koncertuje z Capellą Cracoviensis, współpracując z takimi dyrygentami jak : Jan Tomasz Adamus, Andrew Parrott, Christophe Rousset, Paul Goodwin, Ottavio Dantone, Skip Sempè , Paul McCreesh, Vincent Dumestre. Wieloletnia śpiewaczka Chóru Polskiego Radia, z którym koncertowała i nagrywała z sukcesami zarówno w Polsce, jak i za granicą. Ma na koncie również współpracę z Aleksandrem Nowakiem, Johnem Buttem, Marc Minkowski, Ràscher quartet, Aukso, Oh! Orkiestra Historyczna, Freiburger Barockorchester, B'rock Orchestra oraz z Agnieszką Budzińską-Bennet, z którą nagrała dwukrotnie nominowane do Fryderyków "Melodie na Psałterz Polski" Mikołaja Gomółki - Opera Omnia. Stale koncertuje z takimi zespołami jak: Gabrieli Consort, Il Gardino d’amore, La Poema Harmonique, Oltremontano, Vox luminis , a od 2016 również ze słynnym Collegium Vocale Gent pod dyr. Philippe Herreweghe.

Stanisław Duda - baryton - edukację muzyczną rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w Nowym Sączu w klasie śpiewu solowego Małgorzaty Miecznikowskiej-Gurgul. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, którą ukończył w klasie śpiewu solowego Tadeusza Leśniczaka. Aktualnie kontynuuje naukę w Szkole Doktorskiej w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie pod okiem Jacka Ozimkowskiego w którego klasie jest także asystentem. Trener wokalny i nauczyciel śpiewu solowego w Szkole Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Tarnowie oraz w Szkole Muzycznej im. Kazimierza Tischnera w Domosławicach. Jego uczniowie z powodzeniem zdają egzaminy na studia wokalne oraz odnoszą sukcesy na scenach estradowych. Swoje umiejętności doskonalił podczas kursów wokalnych prowadzonych przez wybitnych pedagogów: Evę Blahovą, Zdzisława Madeja, Janusza Niziołka, Gerharda Kharego oraz Marka Rzepkę. Zdobył II nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Imricha Godina we Vrablach. Został wyróżniony na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Słowiańskiej w Katowicach. Był także finalistą Konkursu Polskiej Pieśni Artystycznej im. Edmunda Kossowskiego w Warszawie oraz Konkursu im. Karola Kurpińskiego we Włoszakowicach. Debiutował na deskach Opery Śląskiej wykonując partię Bena w operze The Telephone Gian Carla Menottiego. Współpracuje z Polskim Radiem, Filharmonią Krakowską, Wrocławską, Opolską, Śląską, Zielonogórską, Koszalińską, z Capellą Cracoviensis, Towarzystwem Kulturalnym im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju, Sonori Ensable, Instytucją Promocji i Upowszechniania Muzyki Silesia w Katowicach, Orkiestrą Reprezentacyjną Straży Granicznej w Nowym Sączu a także wspomnianą Operą Śląską, gdzie wykonywał takie partie jak: Piąty Rupel w Ubu Rexie Krzysztofa Pendereckiego, Maciej w Strasznym Dworze Stanisława Moniuszki, Stanisław w Verbum Nobile Stanisława Moniuszki a także Ottokar w Baronie Cygańskim Johanna Straussa. W swoimi repertuarze posiada również wiele innych ról m.in. Janusz z opery Halka Stanisława Moniuszki, Slook z opery La cambiale di matrimonio Gioacchina Rossiniego, Porgy z suity koncertowej Porgy and Bess George'a Gershwina, Escamillo z opery Carmen Georgesa Bizeta, Enrico z opery Łucja z Lammermooru Gaetano Donizettiego oraz partie z oper Wolfganga Amadeusza Mozarta: Hrabia Almaviva i Figaro z opery Wesele Figara, Leporello oraz Don Giovanni z opery Don Giovanni, Guglielmo oraz Don Alfonso z opery Cosi fan tutte, Papageno z opery Czarodziejski flet. Artysta gościł na estradach i salach koncertowych w takich krajach jak: Niemcy, Włochy, Szwajcaria, Belgia, Holandia, Wielka Brytania, Czechy, Słowacja, Turcja, Armenia. Bierze udział w koncertach oraz festiwalach muzycznych w całej Europie wykonując muzykę od baroku po współczesność. Ma na swoim koncie prawykonania wielu utworów wokalnych: Niebo zaprzecza ruchomości czasu, Testament ran, Drzewa wieku wolności, Msza Domosławicka autorstwa Grzegorza Majki, Requiem Kaszubskie Adama Diesnera, opera Śpiewająca Pippi oraz musical Muzyczne Espresso, czyli Odyseja marzeń Renaty Stivriny.

fot. Elżbieta Mostowik, Anna Momot

fot. Jacek Pasternak