Za nami muzyczne emocje! Przedstawiamy Wam werdykt jury Festiwalu MUZA 2025!
WYNIKI Festiwalu Piosenki MUZA 2025
GRUPA I
I miejsce: Weronika Szpiegla (GOK Spytkowice), Nela Godek (ZSiSSM Grodzisko)
II miejsce: Kornelia Nikliborc (OK Gminy Tomice),
III miejsce: Michalina Kajfasz (Spytkowice)
Grupa II
I miejsce: Milena Tyran (SP nr 2 Osiek), Martyna Balonek (ZSiSSM Grodzisko),
II miejsce: Lilianna Borsuk (ZSP Świnna Poręba), Gloria Stanecka, Borys Pawełek (ZSiSSM Grodzisko),
III miejsce: Nikola Nikliborc (OK Gminy Tomice), Igor Drożdż (GOK Spytkowice), Maja Bartuś (ZSiSSM Grodzisko)
Wyróżnienie: Magdalena Dębska (OK Gminy Tomice), Nina Kajfasz (GOK Spytkowice), Amelia Kornaś (GOK Spytkowice), Oliwia Obrzud (GOK Spytkowice), Zuzanna Nowak (ZSiSSm Grodzisko),
Zespoły i duety:
I miejsce: EMERALD (GOK Spytkowice)
II miejsce: Hania Adamik i Wiktoria Cichoń (ZSP Graboszyce), KARMEL (GOK Spytkowice)
III miejsce: Zespół Wokalny (ZSP Graboszyce)
Grupa III
I miejsce: Mikołaj Gąska (Międzybrodzie Bialskie), Milena Skrzyńska (ZSP Witanowice)
II miejsce: Emilia Ilkiewicz – Pogon (Międzyrzecze Górne), Elena Łapińska (All Music Zator),
III miejsce: Julia Meus (ROK Zator), Ewa Tobiczyk (SP2 w Osieku), Alicja Ławczys (Faktoria Dźwięku Ryczów),
Wyróżnienie: Zuzanna Hojka (Rydułtowy), Amelia Pytel (Faktoria Dźwięku Ryczów), Daria Maślona (Ryczów), Laura Daniela Słabosz ( SP nr 3 Skawina), Ksenia Sendera (ZSO Zator),
Zespoły i duety:
I miejsce: Emilia Ilkiewicz-Pogon i Mikołaj Gąska (Fundacja Włóczykije)
II miejsce: Zespół wokalny (ROK Zator), PrzeCisza (GBP Przeciszów)
III miejsce: Zuzanna Grubka, Julia Dąbrowska (ZSO Zator)
Grupa IV
GRAND PRIX: Karol Cieślik (Rydułtowy
I miejsce: Julia Łężniak (Faktoria Dźwięku Ryczów) Oliwia Kramek (Studio Wokalne Voicesing),
II miejsce: Jan Balonek (ROK Zator),
III miejsce: Maja Winter (Faktoria Dźwięku Ryczów), Maja Brózda (Faktoria Dźwięku Ryczów), Aleksandra Bałuch (ZSP Graboszyce)
Wyróżnienie: Lena Nowotarska (ROK Zator), Łucja Augustyniak (ZSP Tłuczań), Liliana Putek (Świnna Poręba), Pola Gruszeczka (Koziniec)
Zespoły i duety:
I miejsce: Zespół wokalny (ROK Zator) „Krakowski spleen”
Grupa V
I miejsce: Maja Kudła (Voice Pless Pszczyna)
II miejsce: Natalia Lemantowicz (Chorzów)
III miejsce: Anna Jasińska (GOK Spytkowice), Adrianna Puk (Voice Pless Pszczyna)
Wyróżnienie: Aleksandra Abram (Kraków), Marcin Byczkowski (ROK Zator), Gabriela Rokowska (ROK Zator)
Zespoły i duety:
I miejsce: Chór Osieczanie (GCKCziS Osiek), Mango (WCK Wadowice)
II miejsce: Seniorita (WCK Wadowice)
Jury Konkursu Festiwalu Piosenki Muza Zator 2025
Przewodnicząca:
Joanna Trafas – Krakowska sopranistka, absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie (2008 - dyplom z wyróżnieniem) oraz Instytutu Muzykologii UJ (mgr 2006). Dzięki elastycznej technice wokalnej wykonuje bardzo zróżnicowany repertuar, od szeroko pojętejklasyki (od XIII do XXI w.) aż po musical i jazz. Na scenie debiutowała w trakcie studiów głównymi rolami w musicalach „My Fair Lady” (Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu) i „West Side Story” (Teatr Rozrywki w Chorzowie). Jako gościnna solistka Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku i Gliwickiego Teatru Muzycznego grała wiodące role w przedstawieniach operetkowych i musicalowych, jako aktorka współpracowała m.in. z krakowskim Teatrem Łaźnia Nowa i Teatrem Współczesnym we Wrocławiu (w ramach festiwalu T. Różewicza). W latach 2008-2022 blisko związana z Filharmonią Krakowską jako solistka (koncerty kameralne i z orkiestrą FK) i prelegentka oraz twórczyni programów koncertowych w Dziale Edukacji, prowadząc m.in. autorski cykl koncertowy „Muzyczne Opowiastki” (2020-2022).
Śpiewa muzykę różnych epok i stylów, występuje z recitalami w kraju i za granicą z towarzyszeniem m.in. fortepianu, organów, kwartetu smyczkowego i innych składów kameralnych. Ma na koncie 20-letnią współpracę jako solistka zespołów muzyki dawnej Floripari – Muzycy Wawelscy oraz Tatrzańskiej Orkiestry Klimatycznej z którymi nagrała płyty. Uczestniczka licznych kursów i festiwali muzycznych w Polsce i Europie. Swój warsztat doskonaliła zarówna u specjalistów od bel canto (E.Blahova, J. Chapman, M. Habela, D. Fundling, R. Karczykowski, Ch. Elssner) jak i na warsztatach nowoczesnej techniki rozrywkowej (D.Kaelin, J.Henny). Laureatka m.in. Międzynarodowego Konkursu Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej (2004 i 2010), a także Stypendium Twórczego Miasta Krakowa na rok 2007. Nagrywamuzykę filmową i teatralną kompozytorów krakowskich. Jako konferansjer prowadziła koncerty m.in na 53 Festiwal im. J. Kiepury w Krynicy.
Prowadzi liczne warsztaty wokalne w całej Polsce, w tym od 2023 r. jako ekspert d.s. emisji głosu w ramach projektu MKiDN i Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu "Śpiewająca Polska" a także regularne zajęcia wokalne w ramach Trafas Vocal Studio przy Teatrze Loch Camelot w Krakowie, w którym także od 2013 r. występuje cyklicznie z recitalem muzyki filmowej "Cinema Paradiso" a od 2024 r. z monodramem muzycznym swojego autorstwa "Sen o Wielkim Jabłku" opartym na muzyce amerykańskiej.
dr Emilia Bernacka – pianistka, lwowianka. Swoje pierwsze doświadczenia muzyczne zdobywała w Specjalistycznej Szkole Muzycznej im. Salomei Kruszelnickiej we Lwowie (odpowiednik Szkoły Talentów) gdzie otrzymała najwyższe wyróżnienie - złoty medal (1996). Jest również absolwentką krakowskiej Akademii Muzycznej (klasa fortepianu prof. Janiny Baster, 2002) oraz Studiów Podyplomowych w zakresie kameralistyki na tej samej uczelni (specjalizacja: duet fortepianowy - dyplom z oceną celującą,2004). Doktor sztuk muzycznych (2019). Kameralista, solista, akompaniator, ze szczególnym upodobaniem współpracuje ze śpiewakami jako korepetytor i wokalny coach. Ceniony akompaniator m.in. na kursach mistrzowskich prof. Alison Pearce (z Royal Academy of Music w Londynie), prof. M. Habeli (z La Haute école de Musique de Genève), prof. Evy Blahovej, Macieja Pietraszko (NYC Opera), egzaminach orkiestrowych Krakowskiej Filharmonii, ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach, na których wielokrotnie została nagrodzona za wyróżniający się akompaniament. Współpracowała z Muzeum Fryderyka Chopina i Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina w Warszawie w ramach cyklu Sztuka słuchania. Jako solista, kameralista i akompaniator koncertuje w kraju i zagranicą (Ukraina, Szwajcaria, Włochy, Niemcy, Szkocja, Francja, Czechy, Polska). Pianistka wystąpiła m.in. na zaproszenie Filharmonii Rzeszowskiej, Filharmonii Krakowskiej oraz The Chopin Circle in Scotland. W 2017r. na Dniach Transtrӧmerowskich w Krakowie wraz z sopranistką Anną Zawiszą wzięła udział w polskim prawykonaniu pieśni „Ljuset strӧmmar in” T. Transtrӧmera na koncercie odtwarzającym słowno-muzyczny przebieg uroczystości wręczenia mu Nagrody Nobla. Przez 20 lat współpracowała z Filharmonią Krakowską jako pianistka, często pełniąc funkcję współtwórcy programów edukacyjnych i koncertów dla młodych widzów. Od roku 2013 pracuje na Wydziale Wokalno-Aktorskim krakowskiej Akademii Muzycznej jako starszy wykładowca. W 2019 roku obroniła doktorat na Akademii Muzycznej we Lwowie w Ukrainie. W 2020 roku odznaczona nagrodą Rektora Akademii Muzycznej w Krakowie.
Matylda Staśto-Kotuła - absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie ukończyła wydział wokalno-aktorski w klasie dr Ewy Wolak. Już w pierwszych latach studiów w Akademii brała udział w licznych spektaklach i koncertach. W roku 2001 dostała się do International Bach Akademie Stuttgart, gdzie pod batutą Maestro Helmutha Rillinga zaśpiewała wiele koncertów. Jako studentka współpracowała z Operę Krakowską występując w takich spektaklach jak: L’elisir d’amore - Gaetano Donizetti (2001), Die Verschworenen - Franz Schubert (2002), Intryga i miłość - Giuseppe Verdi (2004), Bal u księcia Orłowskiego - Johann Strauss (2005). Uczestniczyła w wielu koncertach muzyki oratoryjnej. Na XIV Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Organowej i Sakralnej wykonała Vesperae Solennes de Confessore Wolfganga Amadeusza Mozarta. Od 2008 roku stale bierze udział w festiwalach m.in. Wratislavia Cantans , Misteria Paschalia , Sacrum Profanum, Warszawska Jesień, Opera Rara, Edinburg Festival, Salzburger Festspiele, Mafestival Brugge, Beethovenfest Bonn, Utrecht Early Music Festival. Uczestniczyła również w wielu kursach mistrzowskich u takich profesorów jak: Alison Pearce, Charlotte Lehmann, Jadwiga Rappe, Bernarda Fink oraz Neil Semel. Od 2011 roku stale koncertuje z Capellą Cracoviensis, współpracując z takimi dyrygentami jak : Jan Tomasz Adamus, Andrew Parrott, Christophe Rousset, Paul Goodwin, Ottavio Dantone, Skip Sempè , Paul McCreesh, Vincent Dumestre. Wieloletnia śpiewaczka Chóru Polskiego Radia, z którym koncertowała i nagrywała z sukcesami zarówno w Polsce, jak i za granicą. Ma na koncie również współpracę z Aleksandrem Nowakiem, Johnem Buttem, Marc Minkowski, Ràscher quartet, Aukso, Oh! Orkiestra Historyczna, Freiburger Barockorchester, B'rock Orchestra oraz z Agnieszką Budzińską-Bennet, z którą nagrała dwukrotnie nominowane do Fryderyków "Melodie na Psałterz Polski" Mikołaja Gomółki - Opera Omnia. Stale koncertuje z takimi zespołami jak: Gabrieli Consort, Il Gardino d’amore, La Poema Harmonique, Oltremontano, Vox luminis , a od 2016 również ze słynnym Collegium Vocale Gent pod dyr. Philippe Herreweghe.
fot. Jacek Pasternak